Behandeling van astma, allergie en eczema (methode Gesret)

De methode GESRET?
Sinds het overlijden van zijn 10-jarige zoon in 1974, ten gevolge van een astmacrisis, heeft Jacques GESRET al zijn tijd gewijd aan het bestuderen van de oorzaken van deze ziekte. Gedurende jaren slaagt hij erin zijn technieken te verbeteren en daardoor te begrijpen hoe de verschillende zenuwsystemen reageren op zijn therapie.

Wat houdt de behandeling in?
J. Gesret heeft een strikt therapeutisch protocol ontwikkeld voor de behandeling van astma, allergie en eczema. Hij heet dit zelf een “Kata”, genoemd naar een Japanse gevechtsdans. Het bestaat uit een vaste opeenvolging van bewegingen en manipulaties. Door deze manipulaties worden het bekken, de ribben en de wervels perfect gepositioneerd in de ruimte waardoor de mechanische druk op bepaalde zenuwknopen (de oorzaak van astma, allergie en eczema) wegvalt en het lichaam zich kan herstellen en het immuunsysteem zich versterkt. De behandeling bestaat dus enkel uit manuele technieken die op een zachte, snelle maar doorgedreven manier worden uitgevoerd. Deze technieken kunnen zelfs al toegepast worden op een baby van 3 maanden met bijvoorbeeld eczema. De complete theoretische uitleg vindt u op de website van J.Gesret. Gemiddeld na een viertal behandelingen moet er reeds een verbetering merkbaar zijn!

Beperkingen van de therapie?
De resultaten worden mee bepaald door de leeftijd van de patiënt (artrose) en de langdurigheid van de ziekte. Maar zelfs bij langdurige ziekte kunnen we een duidelijk betere levenskwaliteit bieden. Ook bij zware osteoporose moeten we een grotere veiligheidsmarge inbouwen. Verder moeten soms, bij een beperkt aantal patiënten, eventuele bacteriële infecties en schimmelinfecties van de huid of longslijmen in samenspraak met uw arts onderzocht en behandeld worden.

Op het forum kunt u vragen stellen in verband met deze behandelingsmethode of ervaringen delen met patiënten die in deze praktijk behandeld zijn.

Klik hier om de video te tonen
Build by Westsite